Nekrológ Bőzödújfaluért

Bőzödújfalu_1.jpeg
Szívfájdító, szomorú MTI hír:

"Kolozsvár - Az erdélyi Maros megyében leomlott az egykori Bözödújfalu vízzel elárasztott római katolikus temploma. A vasárnap kora délután bekövetkezett épületomlásról egy közösségi portál Bözödújfalu oldalán közölt fényképeket egy szemtanú. A község a közelmúltban indított el egy olyan programot, amelynek a római katolikus templom megmentése is része lett volna."


Kedves Látogatóim, fenti hírhez, kiegészítésül üzenem a világnak, hogy sok éve jártam ott, cikket írtam róla a Mentrópiának, és fényképet is hoztam a templomtoronyról...
Beszéltem ottani emberekkel, meghallgattam terveiket, amik végül nem valósultak meg. Arról álmodtak, hogy egy fallal körbebástyázzák a templomot, majd kiszivattyúzva a templomból a vizet, megőrzik az utókornak az épületet.

Kérem, olvassátok értő, érző szívvel ezt a régi írásomat a faluról, és toronyról, amit már soha többé nem láthatunk...

http://lotuszom.blog.hu/2012/08/13/kisertetfalu

 

... És egy videó, amit nem lehet könnyek nélkül nézni... https://www.youtube.com/watch?v=IZoTQ7BEL5k

Sági Erzsébet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása